وکیل پایه یک دادگستری رای مثبت

https://rayemosbat.com/
  • ۰
  • ۰

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری دانش آموخته رشته حقوق و یا مبانی فقه و حقوق اسلامی است که در آزمون وکلا ایران پذیرفته شده است و دوره کارآموزی خود را طی نموده است. پس وکیل پایه یک دادگستری به فردی اطلاق می شود که مدرک کارشناسی خود در را در زمینه حقوق و یا فقه و یا مبانی اسلامی دریافت کرده است. برای دریافت عنوان وکیل پایه یک دادگستری باید از آزمون پذیرش کارآموزی گذر کرد و پس از پایان دوره تعیین شده کارآموزی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته خواهد شد و در عرصه وکالت مشغول به فعالیت حرفه ای خواهد شد. تمامی وکلا وکیل پایه یک دادگستری نبوده و افرادی که قصد دریافت وکالت وکیل پایه یک دادگستری هستند باید به این مورد آگاهی کامل پیدا کنند.

روشن است که وکیل پایه یک دادگستری از دانش حقوقی بیشتری نسبت به سایر دانش آموخته ها و مشاوران یا وکلای دیگر برخوردار است. چون وکیل پایه یک دادگستری از گزینش های سختی عبور خواهند کرد تا این عنوان مهم یعنی وکیل پایه یک دادگستری را به دست بیاورند. اما شاید لازم باشد قبل از پرداختن به عنوان وکیل پایه یک دادگستری تعریفی جامع از وکیل داشته باشیم لطفا در ادامه همراه باشید.

وکیل کیست؟

وکیل پایه یک دادگستری کسی است که از طرف اشخاص حقیقی یا حقوقی برای انجام کاری به موجب عقد قرارداد وکالت، مامور انجام کار های حقوقی موکل می شود. پس وکیل پایه یک دادگستری کسی است که در رشته های مرتبط حقوقی فارغ التحصیل شده باشد. وکیل پایه یک دادگستری اقدام به اخذ پروانه وکالت یا در دادگستری یا قوه قضاییه نماید که برای درک بهتر این عنوان وکیل پایه یک دادگستری لازم است تا پایان همراه ما باشید. در حالت کلی وکالت مهارت و شغلی مقدس است وکیل پایه یک دادگستری برای گسترش عدالت و برای احقاق حقوق فعالیت خود را در جامعه انجام خواهد داد. به گفته وکیل پایه یک دادگستری؛ امر وکالت زیر مجموعه امور قضایی است و از تامینات شغل برخوردار است. در حالت کلی تمامی افراد بدون حضور وکیل پایه یک دادگستری قادر به تنظیم شکایات خود در مراجع قضایی و قادر به دفاع از خود در برابر تضییع حقوق خود هستند اما درصد موفقیت آنها با حضور وکیل پایه یک دادگستری بسیار کمتر از زمانی است که وکیل پایه یک دادگستری از آنها در مقابل بی عدالتی دفاع کند.

وکیل پایه یک دادگستری که با وجدان و با صداقت کار های موکلین خود را انجام خواهد داد وکیل پایه یک دادگستری علاوه بر اینکه فعالیت شغلی خود را انجام می دهد به نحوه ای مانع از ضایع شدن حقوق انسان کرده است که به گفته وکیل پایه یک دادگستری این مهم دارای پیامد هایی در جامعه است و یکی از آن گسترش عدالت خواهی در جامعه خواهد بود همچنین به گفته وکیل پایه یک دادگستری این مهم باعث کوتاه کردن دست افراد بزهکار در جامعه می باشد. مفهوم وکیل پایه یک دادگستری عنوانی است که بسیار مورد استفاده عموم قرار می گیرد اما شاید تفاوت این مفهوم یعنی وکیل پایه یک دادگستری را با سایر مفاهیم همچون وکیل پایه دو دادگستری یا وکیل قضایی یا مشاور حقوقی ندانند. در این مقاله قصد داریم تا به توضیح کامل در خصوص وکیل و وکیل پایه یک دادگستری و سایر مفاهیم مرتبط بپردازیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی